Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS

Pinjaman Peribadi Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS Personal Loan

About Us

Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS adalah firma ekuiti swasta yang memberi tumpuan kepada bekerjasama dengan usahawan yang berminat untuk mengembangkan perniagaan bertaraf dunia di Selatan dan Asia Tenggara.

Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad komited untuk memanfaatkan pengalaman serantau kami, pengetahuan pasaran kami yang mendalam dan kepakaran operasi kami untuk mewujudkan nilai unggul bagi rakan kongsi kami dan mempercepatkan pertumbuhan perniagaan mereka.

Misi

Kami berazam untuk meningkatkan mutu dan kualiti produk, perkhidmatan, dan perniagaan untuk kepentingan ekonomi anggota, pekerja dan pemegang berkepentingan selaras dengan matlamat dan nilai-nilai koperasi serta memupuk budaya inovatif dalam penggunaan teknologi baru di kalangan masyarakat serantau.

Visi

Menjadi koperasi berprestij berteraskan kecemerlangan dalam bidang pembangunan perniagaan dan pusat pembangunan sumber manusia di serantau.

Objektif

  1. Menjana pulangan yang munasabah kepada ahli kami.
  2. Bertekad untuk berinovasi dalam penggunaan teknologi baru untuk mencapai kelebihan daya saing. Nilai Teras

MEMBAHARUI

Kami sentiasa mencabar diri kami untuk menghasilkan penyelesaian yang akan mengubah perniagaan dalam meningkatkan prestasi kepada tahap yang lebih baik.

KUALITI

Kami menyediakan proses yang kukuh untuk memastikan kami tidak memberikan apa-apa selain yang terbaik.

MENGHORMATI

Kami mengekalkan tahap profesionalisme yang tinggi & memeluk kepelbagaian sebagai cara untuk berkongsi amalan & kepakaran yang terbaik.

KEBERTANGGUNG-JAWABAN

Kami mengambil pemilikan penuh dalam menyediakan pelanggan sokongan strategik untuk memenuhi keperluan perniagaan mereka.

Berita Terkini

Aktiviti: Lawatan ke Centrus Mall, Cyberjaya Januari 29, 2019

Laporan: Hasil Tanaman Ubi Kayu di hantar ke pengedar untuk membuat kerepek Januari 26, 2019

Aktiviti: Presiden KOSMAS Lawat Kilang Palm Fiber di Raub, Pahang. Januari 22, 2019

Aktiviti: Lawatan ke Ladang Ubi Kayu Januari 19, 2019

Produk : Windscreen Cleaner- Keluaran KOSMAS 2019 Januari 18, 2019

  • Nyatakan salah satu produk Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS?

    Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS telah membangunkan minyak enjin KOSMAS berprestasi tinggi untuk menjimatkan petrol dan mendapatkan pickup kereta anda ke tahap optimum.

Minyak Enjin Koperasi Kosmas 5W – 40 API SN/CF

Kosmas 5W – 40 API SN/CF

Nak Jimat Petrol? Perlukan Pickup Maksima Untuk Kereta Anda?

Kini anda boleh guna minyak pelincir enjin sintetik terbaik untuk mengatasi masalah anda yang dihasilkan dari Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS.

Kosmas 5W-40 API SN/CF merupakan minyak enjin sintetik penuh yang bermutu & berkualiti. Kelebihan minyak pelincir enjin kereta KOSMAS 5W-40 API SN/CF ialah ia mempunyai tahap ketahanan panas yang lebih tinggi dan mempunyai daya ketahanan yang kuat. Oleh itu, ia tidak mudah terbakar (menjadi hitam). Minyak sintetik juga lebih bersih. Oleh itu, ianya dapat memberi penjagaan yang lebih baik kepada enjin berbanding dengan minyak mineral. Sintetik juga mempunyai kelikatan yang rendah, kadar kelikatan yang rendah bermakna ‘pick up’ kenderaan akan menjadi lebih baik (enjin lebih ringan).

Ciri-ciri luar biasa Kosmas 5W-40 API SN/CF dalam memastikan semua komponen dari injap enjin dilincirkan sepenuhnya untuk memberi prestasi dan perlindungan enjin yang optimum.

  • Kosmas 5W-40 API SN/CF telah diformulasikan untuk kenderaan yang menggunakan petrol dan diesel * kenderaan komersil ringan ‘turbocharged’ juga sesuai menggunakan produk ini.
  • Kosmas 5W-40 API SN/CF melebihi standard prestasi pelincir yang terdapat dipasaran dan melebihi keperluan perkhidmatan Eropah, Amerika dan Jepun.
  • KOSMAS 5W-40 API SN/CF SN diluluskan oleh majoriti pengeluar motor yang telah membuat ujian ke atas produk ini.

* Produk ini tidak sesuai untuk kenderaan yang dilengkapi dengan Penapis Particulate Diesel (DPF).

Kelebihan Kosmas 5W – 40 API SN/CF

  1. Memberi perlindungan maksima terhadap enjin kereta dan meningkatkan kuasa pecutan yang luar biasa.
  2. Mengurangkan deposit enjin untuk membantu memaksimumkan tindak balas enjin dan meningkatkan kecekapan enjin.
  3. Membantu menyejukkan enjin yang akan memanjangkan jangka hayat enjin.
  4. Direka khas untuk meminimumkan penggunaan minyak, memastikan potensi yang maksimum dari minyak yang terdapat dipasaran.
  5. Ciri-ciri aliran luar biasa pada suhu yang rendah juga memastikan perlindungan enjin dan meminimumkan kerosakan.
  6. Prestasi enjin diesel yang sangat ringan; sesuai dengan enjin suntikan langsung tanpa DPF.

Oil Power Save Fuel

Oil Power Save Fuel yang dihasilkan oleh Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS adalah minyak enjin sintetik penuh yang membolehkan anda memandu sehingga 380km p.a. Ia boleh menjimatkan bahan api, meningkatkan kuasa, melindungi silinder, melincirkan kereta dan mengurangkan bunyi bising, mengeluarkan karbon dan asap yang disimpan, dan mengurangkan pelepasan.

Jom cuba produk keluaran Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad yang bagus ini.

Kelebihan Oil Power Save Fuel

  • Membantu mengurangkan geseran dan kehilangan tenaga
  • Manfaat penjimatan bahan api pelincir kelikatan yang rendah
  • Potong penggunaan bahan api

Kosmas Windscreen Cleaner

KOSMAS Windscreen Cleaner (Pencuci cermin kereta KOSMAS Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad) adalah pembersih cermin kereta yang berkuasa untuk membersih dan menanggalkan kesan degil yang tidak boleh di tanggal dengan menggunakan sabun biasa. Bukan itu sahaja, malah ia mampu membuang kesan-kesan air, gurisan-gurisan kecil, bitnik-bintik buta dan kesan-kesan degil seperti gris,najis burung dan nikotin di bahagian dalam kereta.

Penggunaan pencuci cermin kereta KOSMAS yang dihasilkan oleh Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad dengan kerap akan menjadikan cermin kereta anda bersih berkilat tanpa sebarang kesan kotor yang akan memberi kesan kepada pemanduan yang lebih jelas dan selamat di jalan raya.

Alat Penstabil Voltan Kereta Qmax

Alat Penstabil Voltan Kereta Qmax- Qmax Super Voltage Stabilizer adalah alat penstabil voltan serba canggih yang dihasilkan oleh Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS yang berfungsi untuk meningkatkan prestasi kenderaan anda secara keseluruhan dan memberi penjimatan minyak terhadap kenderaan yang menggunakannya.

Qmax Super Voltage Stabilizer (Easy)

(Palamkan pada Rokok Lighter Rokok) Cuma pasang untuk mengurangkan bunyi semasa, menstabilkan voltan dan membolehkan ECU berfungsi dengan cekap, meningkatkan ekonomi bahan api dan kurang pelepasan. Unit v. boleh dengan mudah dicabut dan menggunakannya dalam kereta lain.

Qmax Super Voltage Stabilizer (Exceed)

(Palam pada Rokok Lighter Rokok) Cuma pasang untuk mengurangkan bunyi semasa, voltan penstabil, yang membolehkan ECU berfungsi dengan cekap. Pencapaian yang lebih baik, ekonomi bahan api yang lebih baik dan mengurangkan pelepasan untuk persekitaran yang lebih mesra.

Penggunaan alat penstabil voltan kereta QMAX dapat:

  1. Memperbaiki jarak perjalanan gas -sehingga 21% bahan api yang lebih baik.
  2. Mengurangkan ‘emissions’ – “pengurangan sehingga 80% HC.”
  3. Memberi kecekapan enjin yang lebih baik.
  4. Mengurangkan litar pintas.
  5. Papan litar berlapis berganda
  6. Memanjangkan jangkat hayat komponen-komponen elektrik dan elektronik. Meningkatkan kecekapan komponen-komponen elektrik / elektronik.
  7. Memanjangkan jangka hayat bateri.
  8. Dipatenkan di beberapa buah negara dalam dunia.
  9. Menawarkan waranti yang paling lama: 1 + 4 tahun.
  10. Diiktiraf oleh SIRIM QAS International.
  11. Pemasangan yang mudah. Tiada pengubahsuaian yang diperlukan, hanya penambahan alat penstabil voltan kereta.

Laporan Antarabangsa SIRIM QAS

Sewaktu ujian ini dilakukan, kereta petrol sedan Proton Saga BLM telah dimuatkan ke mesin Dyno untuk mengukur ‘output’ kuasa dan ‘tourque’. Ujian ini dijalankan sebelum dan selepas memasang produk Qmax. Pertama, output maksimum telah diukur tanpa produk Qmax.

Kemudian, setiap langkah -langkahnya ujian diulang dengan produk Qmax. Bacaan diambil pada setiap ujian.

Plant Essential Oil Xingfuhuli

Minyak Pati Herba Ajaib Xingfuhuli Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS ialah sejenis produk semburan minyak pati herba yang diekstrak daripada pelbagai akar kayu yang berkualiti tinggi dengan menggunakan teknologi biotransformasi moden. Ianya terbukti amat berkesan bagi merawat lebih dari 20 jenis penyakit dengan hanya semburan pada bahagian sakit.

Dengan hanya satu semburan pada bahagian sakit, ianya akan meresap ke dalam kulit selama 3 saat. Selepas 10 saat semburan, anda akan rasa kehangatan minyak selama dua jam yang mana dalam masa empat (4) jam, bahagian sakit akan mula beransur pilih.

Dengan hanya satu semburan pada bahagian sakit, ianya akan meresap ke dalam kulit selama 3 saat. Selepas 10 saat semburan, anda akan rasa kehangatan minyak selama dua jam yang mana dalam masa empat (4) jam, bahagian sakit akan mula beransur pilih.

Minyak Pati Herba Ajaib Xingfuhuli terbukti berkesan untuk:

  1. Angin Bisa Sejuk
  2. Gout
  3. Sakit sendi
  4. Hiperplasia payudara
  5. ‘Tenosynovitis’
  6. Sakit kepala
  7. Tekanan otot
  8. Tenggelam
  9. Masalah tidur
  10. Periarthritis bahu
  11. Sakit bahu
  12. Keletihan
  13. Arthritis
  14. Sakit tulang belakang
  15. Sakiti tumit
  16. Masalah kahak yang banyak

Perkhidmatan Pelaburan Saham

Perkhidmatan Pelaburan Saham Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad adalah sejenis pelaburan untuk menjana pemegang unit pulangan jangka panjang yang konsisten sebagai tambahan kepada keperluan modal pada tahap toleransi risiko minimum.

Pelaburan sasaran kami adalah pelabur yang memahami risiko dan pulangan pelaburan dan menjangkakan manfaat pertumbuhan jangka panjang dana daripada pelaburan semula pengagihan pendapatan dan membaca penerimaan pendapatan atas pelaburan mereka. Para pelabur akan melabur kepada Pengurus KOSMAS iaitu Najah Success Sdn Bhd sebuah syarikat subsidiari milik penuh Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad (KOSMAS).

Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad KOSMAS telah ditubuhkan pada 26 Ogos 2008 untuk mengurus dana yang dilancarkan oleh KOSMAS. Najah Success Sdn Bhd bertindak sebagai Pemegang Amanah kepada KOSMAS Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad. Pengurus pelaburan KOSMAS Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad menggunakan strategi pelaburan yang sesuai yang selaras dengan objektif pelaburan dan profil risiko KOSMAS.

Portfolio pelaburan sentiasa dikaji semula dan disusun semula mengikut keadaan pasaran semasa untuk memastikan bahawa dana itu dapat secara konsisten memenuhi objektifnya. Prestasi KOSMAS bergantung kepada prestasi pelaburan asasnya iaitu ekuiti, instrumen pendapatan tetap dan instrumen pasaran wang. Nilai pelaburan KOSMAS boleh meningkat serta turun bergantung kepada keadaan pasaran dan ekonomi semasa.

Objektif

Pelaburan sasaran kami adalah pelabur yang memahami risiko dan pulangan pelaburan dan menjangkakan manfaat pertumbuhan jangka panjang dana daripada pelaburan semula pengagihan pendapatan dan membaca penerimaan pendapatan atas pelaburan mereka. Ini akan menjamin peningkatan pendapatan di semua bahagian program kami. Kelayakan Pelaburan

OBJEKTIF PELABURAN PELABUR SASARAN

Objektif pelaburan

  • Pendidikan Aplikasi 7-9 %
  • Pelancongan 3.2 – 3.8 %
  • Satu Bisnis Satu Aplikasi 4.5 – 5.5 %
  • Pembiayaan Mikro 1 – 1.5 %
  • CSR (Tanggungjawab sosial perusahaan) 4.5 – 5.5 %
  • Program Pertanian 2.2 – 2.3 %

OBJEKTIF PELABURAN

Untuk menjana pulangan jangka panjang yang kompetetif dan konsisten kepada pemegang-pemegang unit di samping pengekalan modal pada tahap toleransi risiko yang minimum.

PELABURAN SASARAN

Pelabur yang memahami risiko dan pulangan pelaburan serta menjangkakan manfaat dari pertumbuhan jangka panjang, tabung hasil, pelaburan semula, pengagihan pendapatan (sekiranya ada) dan penerimaan pendapatan (sekiranya ada) ke atas pelaburan mereka.

KELAYAKAN

  1. Akaun Dewesa (18 tahun ke atas)
  2. Akaun Remaja (ibu bapa atau penjaga sah dari kategori seperti di atas yang melabur bagi kanak – kanak yang berumur 18 tahun ke bawah serta mempunya sijil kelahiran yang sah).

PENGURUS PELABURAN NAJAH SUCCESS SDN BHD TAHUN KEWANGAN BERAKHIR 31 DISEMBER.

Penginapan

Perkhidmatan penginapan yang ditawarkan oleh Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad adalah seperti berikut:-

  • Penginapan dan sarapan
  • Hotel
  • Motel
  • Penginapan
  • Tempat Peranginan
  • Servis Pangsapuri
  • Restoran dan bar
  • Bar
  • Kafe
  • Kelab malam
  • Pub dan rumah Awam
  • Restoran
  • Kedai teh
  • Kedai-kedai wain
  • Perjalanan dan pelancongan
  • Ejen pelancongan
  • Pengendali pelancongan
  • Pusat Keselesaan
  • Kasino
  • Lain-lain
  • Konvensyen dan biro pelawat
  • Hospitaliti
  • Pengurusan Hospitaliti
  • Perkhidmatan Hospitaliti
  • Industri riadah
  • Institusi Pendidikan American Hotel & Lodging

Program Rawatan Tradisional & Rawatan Spa

Pelatih kami di Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad mestilah mempunyai latihan komprehensif dan pengalaman yang mencukupi untuk mengajar ahli pelbagai teknik urut.

Urut adalah ubat tradisional untuk menyembuhkan penyakit atau sakit dan dapat membantu meringankan masalah otot, tendon dan ligamen. Perbezaan utama urut tidak dalam kaedah rawatan, tetapi pada orang yang melaksanakannya.

“Nikmati tidur dan tekanan emosi yang lebih baik … semuanya adalah manfaat keurutan.”

Manfaat urut adalah jauh lebih banyak daripada yang kita tahu. Adakah anda tahu manfaat lain selain bersantai dan penjagaan kesihatan?

  • Meningkatkan tidur
  • Melegakan kesakitan
  • Meningkatkan emosi dan mengurangkan tekanan
  • Meningkatkan imuniti
  • Menggalakkan pertumbuhan rambut

Teknik urutan biasa

  • Tekan:Berirama menekan pada kulit atau titik akupunktur dengan jari atau telapak tangan anda
  • Geseran: Menggosok lembut pada kulit atau titik akupunktur dengan jari atau telapak tangan anda
  • Tekan: Tekan otot kulit ke depan, ke atas atau ke luar dengan jari atau telapak tangan anda.
  • Ambil: Pegang kulit, otot atau cakera dengan satu atau kedua tangan, angkatnya, kemudian turunkannya.
  • Menguli: Gunakan jari atau telapak tangan anda untuk berputar pada kulit atau titik akupunktur. kedua tangan
  • Cubit: Gunakan jari anda untuk menekan titik akupuntur.
  • Titik: Klik pada titik akupunktur dengan jari tunggal.
  • Ketuk: Gunakan telapak tangan atau tangan anda untuk memukul anggota badan anda.
  • Menggulungkan: Bahagian belakang jari digunakan untuk menfokuskan pada bahagian permukaan badan, melalui sambungan sendi pergelangan tangan dan putaran bawah lengan, dan menggulungkan gerakan yang diselaraskan.
  • Cubit: Gunakan ibu jari dan jari-jari lain untuk melakukan penyemperitan simetri di laman web ini.
  • Lap: Di dalam ikan besar dengan telapak tangan anda, ikan kecil atau akar sawit menggosok lurus ke belakang di bahagian yang terjejas.

Perniagaan

Jenis perniagaan Kosmas Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad seperti dibawah:-

  • Kilang Fibre
  • Syarikat Pembinaan Aplikasi
  • Pertanian Ubi Kayu

Hubungi Koperasi Serbaguna Maju Selangor Berhad

Ibu pejabat :

KOPERASI SERBAGUNA MAJU SELANGOR BERHAD (KOSMAS)(HQ)
(HQ) No.52-2, The Trillium,
Jalan Tasik Utama 5,
Medan Niaga Tasik Damai,
Sungai Besi, 57000 Kuala Lumpur.

Telefon: +603 – 9055 4474
Emel: admin@kosmasmalaysia.com

Cawangan :

KOPERASI SERBAGUNA MAJU SELANGOR BERHAD (KOSMAS) @ KEPONG
21-1, Jalan Metro Perdana Timur 1,
Taman Usahawan Kepong,
52100 Kuala Lumpur.

Telefon: +603 -6258 3608

KOPERASI SERBAGUNA MAJU SELANGOR BERHAD (KOSMAS) @ SIBU,SARAWAK
Lot 2151, S/L 2, Tingkat Dua,
Lorong Pahlawan 7A4,
96000,Sibu. Sarawak

https://kosmasmalaysia.com

Hashtag / Keywords

#pinjamanperibadi #personalloan #pembiayaanperibadi #personalfinancing #koperasi #KoperasiSerbagunaMajuSelangorBerhad #KOSMAS


Home


Pinjaman KOSMAS

error: Content is protected !!