Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM

Pinjaman Peribadi Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad Personal Loan KOPPIM

About Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM

Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM julung-julung kalinya diadakan mesyuarat kali pertama Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad atau singkatannya KoPPIM.

Mesyuarat berlangsung di Ibu Pejabat Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) di Jalan Keramat Hujung, Bukit Keramat, Kuala Lumpur.

Ibarat membuka lembaran baru yang tercipta mesyuarat pertama kali ini turut dihadiri oleh pegawai Suruhanjaya Koperasi Malaysia, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan Atau KPDNKK, Tuan Haji Zulkifli Bin Yaakob .

Turut hadir Brigidier Jeneral Datuk Husainay Hashim, Penasihat Yayasan Patriot Negara Malaysia, Ketua Aktivis PPIM Dato’ Nadzim Johan, Aktivis-Aktivis Kanan PPIM serta kira-kira Lebih 70 Orang Ahli Baru Koperasi.

Mesyuarat pertama kali ini telah dipengerusikan oleh Encik Muhammad Zharif Johor yang juga merupakan Aktivis PPIM. Mesyuarat diadakan bertujuan untuk melantik ahli lembaga pengarah koperasi, menerangkan permohonan pendaftaran undang-undang kecil koperasi selain memberi penjelasan berhubung pelbagai perkara dan syarat penubuhan dan keahlian sebuah koperasi.

Penubuhan koperasi dengan nama KoPPIM ini adalah hasil kesinambungan daripada perjuangan ppim selama ini iaitu untuk menjalankan pelbagai akiviti kepenggunaan serta memeperjuangkan hak dan maruan pengguna di malaysia.

  • Apakah itu Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM

    Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM bertitik tolak dari kesinambungan perjuangan yang dijalankan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM untuk memperjuang hak pengguna dan rakyat Malaysia.

Aktiviti KOPPIM

Antara aktiviti yang dirancang Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM adalah:

  • menjalankan perniagaan yang mempunyai hubungkait secara langsung dengan para pengguna.
  • memperoleh tanah untuk dibuka dan dimajukan bagi maksud perladangan, perusahaan dan pembangunan hartanah.
  • menjalankan aktiviti perusahaan dan perdagangan selagi aktiviti yang dijalankan tidak bercanggah dengan syariah dan prinsip islam serta pelbagai aktiviti pengguna yang lain.

Penubuhan Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM bakal memberi manfaat yang besar kepada masyarakat pengguna di Malaysia keseluruhannya.

Hubungi Koppim

Address:

Koperasi Pembangunan Pengguna Islam Malaysia Berhad KOPPIM
Jalan Bukit Keramat
70X, Jalan Keramat Hujung
Kampung Datuk Keramat
54000 Kuala Lumpur

Phone: 019-359 1000

Jika Anda Mahu Pinjaman Peribadi

Terdapat banyak koperasi yang memberikan pinjaman peribadi kepada anggota kerajaan dan badan berkanun terpilih (GLC). Sekiranya anda adalah seorang pekerja kakitangan kerajaan dan masih mempunyai kelayakan, sila ajukan ataupun majukan slipgaji terkini anda ke nombor whatsapp seperti dibawah.

Pihak kami akan membuat pengiraan dan akan memaklumkan secepat mungkin samada anda layak atau tidak untuk membuat pinjaman peribadi. Tetapi harus diingat bahawasanya beban kewangan akan ditanggung oleh anda jika tidak membuat pertimbangan yang betul. Ini kerana komitmen bulanan anda akan meningkat jika anda ingin menambah hutang. Beban hutang yang tinggi akan menyebabkan kehidupan akan menjadi lebih sempit dan sukar menguruskan kewangan pada masa akan datang.

Jika anda memerlukan khidmat bantuan terkait dengan beban hutang dan kewangan yang bertambah, sila rujuk kepada AKPK dan bertanya dengan lebih lanjut dengan pihak mereka. Sila ke laman web ini untuk mendapatkan maklumat mengenai perkhidmatan yang dijalankan oleh AKPK dalam pengurusan kewangan dan menstruktur kembali beban hutang dari terus menghantui saban hari.

*sumber: pinjamanperibadi2u.com.my

https://tv.ppim.org.my, FB koppimofficial

Hashtag / Keywords

#pinjamanperibadi #personalloan #pembiayaanperibadi #personalfinancing #koperasi #KoperasiPembangunanPenggunaIslamMalaysiaBerhad #KOPPIM


Home

error: Content is protected !!