Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad - Koop Kogemilang

Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad - Koop Kogemilang

About Koperasi Gemilang Siswazah Berhad - Koop Kogemilang

Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang Approval Super Express. Untuk semakan kelayakan Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang, sila Call/SMS/Whatsapp payslip e penyata gaji terkini ke 0192983056.

Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang memberikan keselesaan kerana tempoh pemprosesan ‘super express’ (dokumen mestilah lengkap). Tetapi itu pada masa dahulu. Disebabkan pertukaran interest dan dana yang kerap kehabisan serta checking process yang semakin banyak, maka proses kelulusan menjadi perlahan dan kadang-kala terhenti kerana menunggu dana baru dari Bank Rakyat.

Terbuka kepada kakitangan kerajaan berjawatan tetap dan polis sahaja.

Berikut merupakan maklumat yang perlu anda tahu apabila memohon pinjaman peribadi yang ditawarkan oleh Kogemilang adalah seperti berikut:-

Buletin Loan Year Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang (Kogemilang)

23 February 2016: Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang 6.50%. Baru buka. Sekarang dibuka. Proses dalam seminggu tapi tidak diketahui lagi berapa lama proses sebenar. Payout dalam 95% dan kadar interest 6.50%. Kalau komitmen tinggi dan ada blacklist terus reject. Tidak diketahui samada dana stabil atau tidak.

Bulletin Loan January 2016 Personal Loan Koperasi Gemilang. Ingin dimaklumkan bahawasanya loan Kogemilang ini mempunyai keterbatasan dari segi dana kerana dana yang ditawarkan pada tahun ini tidak banyak dan boleh menampung sekitar hujung bulan Januari 2016 sahaja. Permohonan menjadi sukar walaupun pemohon mempunyai kelayakan kerana menggunakan dana dari pemohon lain yang loannya ditolak kogemilang.

Bagi pemohon yang mempunyai ctos, pihak koperasi tidak boleh menyelesaikannya tetapi pemohon mestilah settlekan sendiri ctos dan kemukakan release letter dari bank atau institusi kewangan.

Pekerja yang baru bekerja tidak layak kerana sekarang ini perlu berkhidmat sekurang-kurangnya 1 tahun baru layak.

Proses 7 hari bekerja dan dapat duit selepas 2 hari akad dilakukan. Tetapi jangkaan ini kadangkala menjadi lambat kerana faktor pihak processing loan itu sendiri yang kadangkala berhadapan dengan banyak borang untuk disemak.

Jadi sekiranya anda berpendapatan Rm2,000 dan mempunyai gaji bersih Rm950 layak memohon dengan Yayasan Ihsan Rakyat (YIR). Jika berpendapatan kurang dari 2k dan gaji anda boleh lah memohon dengan kami untuk Koperasi Bersatu Tenaga (Kobeta).

2015: Pinjaman Peribadi Koop Gemilang 6.05%

Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang dengan kadar terbaharu 6.05% boleh dinikmati dan syarat-syarat permohonan adalah seperti berikut:-

Interest Rate 6.05%.

Payout 96.5% tolak advance installement menjadi payout bersih 92%.

Pembiayaan berlandaskan syariah dan mengikut prinsip Islamik (Islamic Syariah Compliant Guidelines Personal Financing)

Kelulusan tidak diketahui berapa lama kerana maklumat tidak dibekalkan oleh pihak koperasi.

Sekiranya applicant loan inginkan kadar payout yang tinggi buat masa ini maka boleh memohon dengan Koperasi Gemilang 6.05%. Tetapi dana tidak stabil dan kerap bertukar kriteria dan syarat pembiayaan.ko

Personal Financing Koperasi Gemilang Super Express 5.99% (ditutup)

Terma dan syarat Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang adalah seperti berikut iaitu interest dikekalkan seperti tahun lepas iaitu 5.99%., mengikut prinsip syariah antarabangsa prinsip pembiayaan bai al-inah.

Payout tertinggi iaitu 97% tolak Rm480 tolak 5-7 bulan deposit (bergantung kepada tempoh pinjaman). Untuk pinjaman 10 tahun, deposit yang dikenakan sebanyak 5 bulan.

Yuran koperasi sebanyak RM30. Tempoh pembiayaan yang panjang iaitu sehingga 20 tahun.

Berkuatkuasa pada Julai 2013, had tempoh pinjaman peribadi bagi semua permohonan pinjaman Kogemilang telah dipendekkan menjadi 10 tahun seperti arahan Bank Negara Malaysia

Pemohon yang baru bekerja 3 bulan sudah boleh memohon tetapi ditetapkan jumlah max rm30k sahaja. Kalau apply dengan bank biasanya akan ambil jika telah bekerja sekurang-kurangnya 1 tahun baru layak mohon

Buat masa ini, tempoh pemprosesan borang dalam masa 4 minggu tetapi duit dibank-in sehari selepas pinjaman diluluskan atau selepas menerima panggilan akad dari Koperasi Gemilang. Untuk mendapatkan duit dengan kadar segera, pemohon digalakkan untuk menggunakan buku bank Maybank. Ini kerana pihak koperasi akan bank-in kan duit yang telah diluluskan pada keesokan hari selepas pinjaman diluluskan/selepas menerima panggilan akad. Tetapi buat masa ini proses untuk bank in juga menjadi lambat kerana mengikut prosedur dari Bank Rakyat sebagai pemberi dana.Amaun pembiayaan maksima RM200 ribu.

Pembiayaan peribadi tanpa penjamin. Terbuka kepada kakitangan Kerajaan Negeri, Universiti Awam dan Badan Berkanun serta Majlis-majlis dan organisasi kerajaan (GLC tidak layak untuk membuat pinjaman peribadi ini). Pemohon yang mempunyai rekod blacklist juga layak memohon kerana peratusan kelulusan adalah tinggi. Tidak perlu risau dan ragu-ragu

Pemohon yang baru bekerja selama 3 bulan dan yang belum mempunyai pinjaman melalui Biro Angkasa juga layak memohon dan jumlah pembiayaan maksima Rm30k dan Rm50k (bergantung kepada kelulusan).

Tidak layak bagi kakitangan AG dan lain-lain jabatan di Sabah dan Sarawak.

Jadual Pembayaran Koperasi Gemilang5.99

https://pinjamanperibadi2u.com.my

Cari Pinjaman Peribadi Lain?

Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad - Koop Kogemilang Reviews

Customer Reviews about Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad – Koop Kogemilang

Personal Financing Loan

Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad @ Koop Kogemilang Super Express Approval. Terbuka kepada kakitangan kerajaan. Call/ Whatsapp 0192983056.

Mohd Azwan

https://e-penyatagaji.com

Contact Pinjaman Peribadi Koperasi Gemilang Siswazah Berhad - Koop Kogemilang

error: Content is protected !!