Pinjaman Peribadi Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (Kowamas) Personal Loan

Pinjaman Peribadi Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (Kowamas) Personal Loan

About Us

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad KOWAMAS menawarkan pinjaman peribadi terbaik tanpa penjamin dengan rate yang menarik. Ccris/ ctos layak dan mempunyai ramai agen di seluruh Malaysia. Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (Kowamas), (dahulunya dikenali sebagai Koperasi Lepan Kabu Berhad) telah ditubuhkan di bawah Akta Koperasi 1993 pada tahun 1998. Penglibatan awal koperasi dimasa itu adalah berkisar dalam perniagaan retail di Kuala Krai dan Kota Bharu, Kelantan.

Pada penghujung 2007, sembilan (9) Ahli Lembaga baru telah dilantik untuk mengemudi jawatan-jawatan penting di dalam koperasi.

Di bawah pengurusan Lembaga yang baru ini, koperasi telah berjaya membentuk arahtuju dalam mengembangkan dan memperbagaikan perniagaannya sejajar dengan objektif untuk pembangunan status ekonomi ahli-ahli disamping membantu Kerajaan mencapai visi dan misi kepada masyarakat Malaysia yang makmur dan majujaya.

Kowamas, nama komersial yang terbaru dalam pasaran, selaras dengan arahtuju operasi dan kepentingan perniagaannya telah mencapai persetujuan dengan sebuah institusi kewangan yang terbesar di Malaysia untuk mengujudkan skim pembiayaan peribadi kepada ahli-ahlinya dan telah juga mengenalpasti beberapa lokasi yang stratejik untuk pembangunan hartanah.

Disamping itu, kami juga sedang di dalam peringkat rundingan terakhir untuk menceburi sektor pengangkutan, perladangan dan retail.

  • Berapakah Interest Pinjaman Peribadi Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (Kowamas)

    Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (Kowamas) mempunyai beberapa kadar interest pinjaman peribadi yang berbeza-beza mengikut pakej pembiayaan semasa. Pinjaman peribadi yang terendah kadar interestnya bermula dengan 4.99% sehinga 6.50% untuk tempoh 10 tahun. Dapatkan info mengenai promosi terkini di sini.

Keanggotaan Koperasi Wawasan Malaysia Berhad

Keanggotaan Koperasi Wawasan Malaysia Berhad adalah terbuka kepada semua warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas tanpa mengira kaum atau bangsa.

Keanggotaan adalah secara sukarela dengan mengutamakan konsep perpaduan, muhibbah dan kerjasama dikalangan anggota-anggota.

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad diasaskan berpandukan prinsip yang mengutamakan kebajikan anggota-anggota dari segi perkembangan sosio ekonomi dengan memberi bantuan kewangan, khidmat nasihat, peluang niaga serta pembiayaan dalam usaha meningkat lagi daya usaha dan produktiviti anggota-anggota demi membentuk masyarakat Malaysia yang makmur dan sejahtera.

Keanggotaan Kowamas seperti berikut:

  • Anggota Setakat 2008 – 1,355 Anggota
  • Anggota Setakat 2009 – 5,576 Anggota
  • Anggota Setakat 2010 – 5,183 Anggota
  • Anggota Setakat 2011 – 1,589 Anggota
  • Anggota Setakat 2012 – 2,016 Anggota
  • Anggota Setakat 2013 – 2,279 Anggota
  • Anggota Setakat 2014 – 10,107 Anggota
  • Anggota Setakat 2015 – 4,930 Anggota
  • Anggota Setakat 2016 – 5,225 Anggota
  • Anggota Setakat 2017 – 667 AnggotaJumlah Anggota Setakat 2017 – 38,441 Anggota

Dividen Koperasi Wawasan Malaysia Berhad

Dividen Kowamas adalah tertakluk kepada Kelulusan dari Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) melalui pengistiharan di dalam Mesyuarat Agung Perwakilan Tahunan (MAPT).

Skim Persaraan Koperasi Wawasan Malaysia Berhad

Keanggotaan KOWAMAS adalah terbuka kepada semua warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas tanpa mengira kaum atau bangsa.

Keanggotaan adalah secara sukarela dengan mengutamakan konsep perpaduan, muhibbah dan kerjasama dikalangan anggota-anggota.

KOWAMAS diasaskan berpandukan prinsip yang mengutamakan kebajikan anggota-anggota dari segi perkembangan sosio ekonomi dengan memberi bantuan kewangan, khidmat nasihat, peluang niaga serta pembiayaan dalam usaha meningkat lagi daya usaha dan produktiviti anggota-anggota demi membentuk masyarakat Malaysia yang makmur dan sejahtera.

Bantuan Pengajian Tinggi Kowamas

Bantuan Pengajian Tinggi Kowamas ini adalah merupakan bantuan pengajian kepada anak-anak anggota yang cemerlang di dalam pengajian mereka.

Dan dengan bantuan ini, anak-anak anggota dapat melanjutkan pengajian mereka di universiti tempatan atau luar negara mengikut garis panduan yang telah ditetapkan oleh Koperasi Wawasan Malaysia Berhad.

Hubungi Kowamas

Sila hubungi 03-7803 0317/03-7803 0342 (Unit Keanggotaan) untuk mengemaskini akaun keanggotaan.

Talian Khidmat Pelanggan

Sebarang persoalan lain anda boleh juga terus berhubung di talian khidmat pelanggan 03-7804 4244/

03-7804 4426 (Unit Aduan/Pertanyaan).

Sila Hubungi:

03-7804 4244/ 03- 7804 4426

*Waktu Pejabat 8.30 Pagi Sehingga 6.00 Petang (Isnin-Jumaat)

*sumber: kowamas

Hashtag / Keywords

#pinjamanperibadi #personalloan #pembiayaanperibadi #personalfinancing #koperasi #KoperasiWawasanMalaysiaBerhad #Kowamas


Home

error: Content is protected !!